מומחי שטח ותיקים מגדירים את התומקאר כ- "אחד מרכבי השטח האמינים בעולם". זה קצת מפתיע, לאור העובדה שהמנוע של התומקאר נועד, במקור, בכדי להניע מכסחת דשא.
בישראל, התומקאר הפך לאחד מרכבי השטח המובילים יחד עם אופני שטח, בעיקר בגלל הנופים הפראיים והחוליים של הרי אילת. למטרות אלו, אין שני לתומקאר.
אבל בעולם שטח שנשלט על ידי טיולים מאורגנים בג'יפים וריינג'רים, מה הופך את הטיול המדברי בתומקאר למרהיב יותר?
1. הגחון של התומקאר בנוי באופן אופטימאלי לטיולי שטח. העובדה שהגחון בנוי היטב הופכת את יכולת התנועה של התומקאר בשטח לאיכותית. התומקאר מגהץ היטב את השטח וחולף על פני מכשולים בקלילות כיפית וידידותית למשתמש. אם כך, טיולי תומקאר הופכים למלהיבים ומרגשים, מבחינת הנהיגה בשטח.
2. התומקאר, מבחינת אמינות, בנוי כמו טנק יציב להפליא. הוא מוצק באופן בלתי רגיל והמתכת שלו אמינה לחבטות שטח מרגיזות ומקפיצות. נכון, הוא אמנם מעט רועש יותר מהריינג'ר בגלל המנוע המיילל והנשנק, אבל זה משני לעומת האמינות המובנית שמביא התומקאר והופך את טיול השטח לבטיחותי, אך כיפי לא פחות.
3. בייחוד לטיולי שטח בהררי אילת המדבריים, הנוחות של התומקאר באה לידי ביטוי. המטען שלו רחב ומרווח יותר מאשר ג'יפים וריינג'רים ותכונות הנוחות הללו הופכים אותו לטבעי ביותר לטיולי שטח מדבריים.
האיכויות הללו של התומקאר הופכים אותו לרכב שטח האופטימאלי לטיולים מדבריים והרריים. התומקאר, למרות החזות "הביתית" שלו והמנוע המאולתר שלו, עדיין נחשב כרכב מנועי, על פי חוק, ולכן מחויב בביטוח רכב. על כן, בטרם השכרתם תומקאר לטיול עצמאי בשטח, בדקו כי מחיר ההשכרה כולל ביטוח רכב חובה. לאחר מכן, קחו את התומקאר ותחרשו את השטח.